Jumaat, 14 September 2012

Catatan kami..


11 September 2012
Saya dan rakan-rakan saya tiba di sekolah pada pukul 7:30 pagi. Kami berasa tidak sabar kerana aktiviti yang akan dijalankan sebentar lagi. Setelah itu, kami mengambil sarapan di kantin sekolah pada pukul 8:00 pagi. Setengah jam kemudian, barulah cikgu kami tiba di kantin sekolah. Selepas itu, barulah kami mula menjalankan tugas. Kami dan ahli kumpulan yang lain ditugaskan untuk mengecat dinding bilik pameran dan juga dinding di tangga sekolah. Tepat pukul satu, tamatlah sudah aktiviti tersebut.

12 September 2012
Hari yang lain tetapi masih sama waktu seperti saya tiba di sekolah semalam. Cuma, rakan-rakan saya sedikit lambat hari ini. Beberapa minit kemudian, barulah rakan-rakan saya tiba. Kemudian, kami berkumpul di kantin untuk mengambil sarapan. Sementara menunggu para guru habis bermesyuarat, saya dan rakan-rakan saya sempat berehat-rehat. Pada pukul 9:00 pagi, kami mula menjalankan tugas. Kami perlu membersihkan bilik pameran. Setelah tiga jam menjalankan tugas, akhirnya bersih juga bilik pameran itu.

13 September 2012
Hari ini, kami dan ahli kumpulan yang lain perlu datang ke rumah cikgu. Kami ke sana dengan menaiki kereta cikgu kami. Setelah sampai, kami dikehendaki berlakon bagi menyiapkan rakaman video. Kemudian, kami dijemput untuk menikmati juadah yang disediakan oleh cikgu kami. Antaranya ialah dadih dan pelbagai jenis kuih raya. Apabila perut sudah penuh dengan makanan (sehingga susah nak bangun),  kami meneruskan lakonan kami. Tepat pukul 12:00 tengah hari, kami dihantar oleh cikgu ke sekolah semula.


                   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan